Хостинг серверов Minecraft playvds.com
  1. Вы находитесь в русском сообществе Bukkit. Мы - администраторы серверов Minecraft, разрабатываем собственные плагины и переводим на русский язык плагины наших собратьев из других стран.
    Скрыть объявление

Помогите Говорят просто установить dynmap!?

Тема в разделе "[Архив] Помощь", создана пользователем Justxcup, 2 май 2012.

  1. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Весь инет облазал, все говорят просто, никаких проблем возникнуть не должно...Но всё же вместо динмапа я вижу только
    Снимок.PNG
    Как это исправить\настроить???
     
  2. Хостинг MineCraft
    <
  3. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Root Derictory вижу
     
  4. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Скинул в plugins. запустил сервер, выключил, запустил. Проверил http://ip:8123
     
  5. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    менял на 9972.. Тоже самое.. щас на 5555 попробую
     
  6. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Тоже самое...
     
  7. lenin

    lenin Старожил Пользователь

    Баллы:
    123
    Качай нормальную версию динмапа и только с официального источника.
     
  8. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    dev.bukkit.org - как думаешь оф. сайт???
     
  9. lenin

    lenin Старожил Пользователь

    Баллы:
    123
    Вообще то это был ответ-решение ибо у нас люди поиском не умеют пользоваться, а такая проблема тут уже обсуждалась и решалось всё скачиванием нормальной не левой версии динмапа.
     
    Nyan_adm_dog нравится это.
  10. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Ну так вместо того, чтобы нести пургу, мог бы и указать эту тему.
     
  11. lenin

    lenin Старожил Пользователь

    Баллы:
    123
    Я пургу и не нёс я тебе уже сказал решение там ты не прочтёшь ничего нового я тебе уже всё сказал, хочешь найти научись поиском пользоваться.
     
  12. Serrrgio

    Serrrgio Старожил Пользователь

    Баллы:
    173
    Skype:
    nonecsa
    Имя в Minecraft:
    None
    конфиг dynmap в спойлер
     
  13. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Стандартный, такой же как скачанный с dev баккита..ничего кроме порта менять не пробовал..
     
  14. Serrrgio

    Serrrgio Старожил Пользователь

    Баллы:
    173
    Skype:
    nonecsa
    Имя в Minecraft:
    None
    вот народ странный, если ты ничего не менял то все должно работать.

    а если хочешь разобраться с проблемой то выкладывай конфиг, и не просто конфиг, а тот который у тебя лежит в папке /plugins/dynmap
     
  15. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    # All paths in this configuration file are relative to Dynmap's data-folder: minecraft_server/plugins/dynmap/

    # All map templates are defined in the templates directory
    # The 'classic' FlatMap and KzedMap templates are used, which can be found in normal.txt, nether.txt, and skylands.txt
    # To use these, do not set deftemplatesuffix (make sure deftemplatesuffix is commented, below)
    # To use the HDMap very-low-res map templates as world defaults (normal-vlowres, nether-vlowres and skylands-vlowres), set value to vlowres
    # The definitions of these templates are in normal-vlowres.txt, nether-vlowres.txt, and skylands-vlowres.txt
    # To use the HDMap low-res map templates as world defaults (normal-lowres, nether-lowres and skylands-lowres), set value to lowres
    # The definitions of these templates are in normal-lowres.txt, nether-lowres.txt, and skylands-lowres.txt
    # To use the HDMap hi-res map templates (these can take a VERY long time for initial fullrender), set value to hires
    # The definitions of these templates are in normal-hires.txt, nether-hires.txt, and skylands-hires.txt
    deftemplatesuffix: vlowres

    components:
    - class: org.dynmap.ClientConfigurationComponent

    - class: org.dynmap.InternalClientUpdateComponent
    sendhealth: true
    sendposition: true
    allowwebchat: true
    webchat-interval: 5
    hidewebchatip: false
    trustclientname: false
    includehiddenplayers: false
    # (optional) if true, player login IDs will be used for web chat when their IPs match
    use-player-login-ip: true
    # (optional) if use-player-login-ip is true, setting this to true will cause chat messages not matching a known player IP to be ignored
    require-player-login-ip: false
    # (optional) block player login IDs that are banned from chatting
    block-banned-player-chat: true
    # Require login for web-to-server chat (requires login-enabled: true)
    webchat-requires-login: false
    # If set to true, users must have dynmap.webchat permission in order to chat
    webchat-permissions: false
    # Limit length of single chat messages
    chatlengthlimit: 256
    # # Optional - make players hidden when they are inside/underground/in shadows (#=light level: 0=full shadow,15=sky)
    # hideifshadow: 4
    # # Optional - make player hidden when they are under cover (#=sky light level,0=underground,15=open to sky)
    # hideifundercover: 14
    # # (Optional) if true, players that are crouching/sneaking will be hidden
    hideifsneaking: false
    # If true, player positions/status is protected (login with ID with dynmap.playermarkers.seeall permission required for info other than self)
    protected-player-info: false
    #- class: org.dynmap.JsonFileClientUpdateComponent
    # writeinterval: 1
    # sendhealth: true
    # sendposition: true
    # allowwebchat: false
    # webchat-interval: 5
    # hidewebchatip: false
    # includehiddenplayers: false
    # use-player-login-ip: false
    # require-player-login-ip: false
    # block-banned-player-chat: true
    # hideifshadow: 0
    # hideifundercover: 0
    # hideifsneaking: false
    # # Require login for web-to-server chat (requires login-enabled: true)
    # webchat-requires-login: false
    # # If set to true, users must have dynmap.webchat permission in order to chat
    # webchat-permissions: false
    # # Limit length of single chat messages
    # chatlengthlimit: 256

    - class: org.dynmap.SimpleWebChatComponent
    allowchat: true
    # If true, web UI users can supply name for chat using 'playername' URL parameter. 'trustclientname' must also be set true.
    allowurlname: false

    # Note: this component is needed for the dmarker commands, and for the Marker API to be available to other plugins
    - class: org.dynmap.MarkersComponent
    type: markers
    showlabel: false
    enablesigns: false
    # (optional) add spawn point markers to standard marker layer
    showspawn: true
    spawnicon: world
    spawnlabel: "Spawn"
    # (optional) layer for showing offline player's positions (for 'maxofflinetime' minutes after logoff)
    showofflineplayers: false
    offlinelabel: "Offline"
    offlineicon: offlineuser
    offlinehidebydefault: true
    offlineminzoom: 0
    maxofflinetime: 30
    # (optional) layer for showing player's spawn beds
    showspawnbeds: false
    spawnbedlabel: "Spawn Beds"
    spawnbedicon: bed
    spawnbedhidebydefault: true
    spawnbedminzoom: 0
    spawnbedformat: "%name%'s bed"

    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: chat
    allowurlname: false
    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: chatballoon
    focuschatballoons: false
    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: chatbox
    showplayerfaces: true
    messagettl: 5
    # Optional: set number of lines in scrollable message history: if set, messagettl is not used to age out messages
    #scrollback: 100
    # Optiona; set maximum number of lines visible for chatbox
    #visiblelines: 10
    # Optional: send push button
    sendbutton: false
    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: playermarkers
    showplayerfaces: true
    showplayerhealth: true
    # If true, show player body too (only valid if showplayerfaces=true
    showplayerbody: false
    # Option to make player faces small - don't use with showplayerhealth
    smallplayerfaces: false
    # Optional - make player faces layer hidden by default
    hidebydefault: false
    # Optional - ordering priority in layer menu (low goes before high - default is 0)
    layerprio: 0
    # Optional - label for player marker layer (default is 'Players')
    label: "Players"

    #- class: org.dynmap.ClientComponent
    # type: digitalclock
    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: link

    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: timeofdayclock
    showdigitalclock: true
    #showweather: true
    # Mouse pointer world coordinate display
    - class: org.dynmap.ClientComponent
    type: coord
    label: "Location"
    hidey: false
    show-mcr: false

    #- class: org.dynmap.ClientComponent
    # type: logo
    # text: "Dynmap"
    # #logourl: "images/block_surface.png"
    # linkurl: "http://forums.bukkit.org/threads/dynmap.489/"

    #- class: org.dynmap.ClientComponent
    # type: inactive
    # timeout: 1800 # in seconds (1800 seconds = 30 minutes)
    # redirecturl: inactive.html
    # #showmessage: 'You were inactive for too long.'

    #- class: org.dynmap.TestComponent
    # stuff: "This is some configuration-value"

    # Treat hiddenplayers.txt as a whitelist for players to be shown on the map? (Default false)
    display-whitelist: false

    # How often a tile gets rendered (in seconds).
    renderinterval: 1

    # How many tiles on update queue before accelerate render interval
    renderacceleratethreshold: 60

    # How often to render tiles when backlog is above renderacceleratethreshold
    renderaccelerateinterval: 0.2

    # How many update tiles to work on at once (if not defined, default is 1/2 the number of cores)
    tiles-rendered-at-once: 2

    # If true, use normal priority threads for rendering (versus low priority) - this can keep rendering
    # from starving on busy Windows boxes (Linux JVMs pretty much ignore thread priority), but may result
    # in more competition for CPU resources with other processes
    usenormalthreadpriority: true

    # Save and restore pending tile renders - prevents their loss on server shutdown or /reload
    saverestorepending: true

    # Zoom-out tile update period - how often to scan for and process tile updates into zoom-out tiles (in seconds)
    zoomoutperiod: 30

    # Tile hashing is used to minimize tile file updates when no changes have occurred - set to false to disable
    enabletilehash: true

    # Optional - hide ores: render as normal stone (so that they aren't revealed by maps)
    #hideores: true

    # Optional - enabled BetterGrass style rendering of grass and snow block sides
    #better-grass: true

    # Optional - enable smooth lighting by default on all maps supporting it (can be set per map as lighting option)
    smooth-lighting: false

    # Default image format for HDMaps (png, jpg, jpg-q75, jpg-q80, jpg-q85, jpg-q90, jpg-q95, jpg-q100)
    # Has no effect on maps with explicit format settings
    image-format: png

    # use-generated-textures: if true, use generated textures (same as client); false is static water/lava textures
    # correct-water-lighting: if true, use corrected water lighting (same as client); false is legacy water (darker)
    use-generated-textures: true
    correct-water-lighting: true

    # Control loading of player faces (if set to false, skins are never fetched)
    #fetchskins: false

    # Control updating of player faces, once loaded (if faces are being managed by other apps or manually)
    #refreshskins: false
     
  16. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    # Control behavior for new (1.0+) compass orientation (sunrise moved 90 degrees: east is now what used to be south)
    # default is 'newrose' (preserve pre-1.0 maps, rotate rose)
    # 'newnorth' is used to rotate maps and rose (requires fullrender of any HDMap map - same as 'newrose' for FlatMap or KzedMap)
    compass-mode: newnorth

    # Enable Industrial Craft 2 block rendering support (core, Advanced Machines, Charging Bench, Power Converters)
    #ic2-support: true
    #ic2-advancesmachines-support: true
    #ic2-chargingbench-support: true
    #ic2-powerconverters-support: true

    # Enable BuildCraft block rendering support
    #buildcraft-support: true

    # Enable RedPower2 block rendering support
    #redpower2-support: true

    # Enable NetherOres block rendering support
    #netherores-support: true

    # Enable RailCraft block rendering support
    #railcraft-support: true

    # Enable Kaevator's Superslopes block rendering support
    #superslopes-support: true

    # Enabled ComputerCraft block rendering support
    #computercraft-support: true

    # Enabled LC Trees++ block rendering support
    #lctrees-support: true

    render-triggers:
    #- playermove
    #- playerjoin
    - blockplaced
    - blockbreak
    - leavesdecay
    - blockburn
    - chunkgenerated
    - blockformed
    - blockfaded
    - blockspread
    - pistonmoved
    - explosion
    #- blockfromto
    #- blockphysics
    - structuregrow
    - blockgrow

    # Title for the web page - if not specified, defaults to the server's name (unless it is the default of 'Unknown Server')
    #webpage-title: "My Awesome Server Map"

    # The path where the tile-files are placed.
    tilespath: web/tiles

    # The path where the web-files are located.
    webpath: web

    # The network-interface the webserver will bind to (0.0.0.0 for all interfaces, 127.0.0.1 for only local access).
    webserver-bindaddress: 0.0.0.0

    # The TCP-port the webserver will listen on.
    webserver-port: 5555

    # Maximum concurrent session on internal web server - limits resources used in Bukkit server
    max-sessions: 30

    # Disables Webserver portion of Dynmap (Advanced users only)
    disable-webserver: false

    # Enable/disable having the web server allow symbolic links (true=compatible with existing code, false=more secure (default))
    allow-symlinks: true

    # Enable login support
    login-enabled: false
    # Require login to access website (requires login-enabled: true)
    login-required: false

    # Period between tile renders for fullrender, in seconds (non-zero to pace fullrenders, lessen CPU load)
    timesliceinterval: 0.0

    # Maximum chunk loads per server tick (1/20th of a second) - reducing this below 90 will impact render performance, but also will reduce server thread load
    maxchunkspertick: 200

    # Progress report interval for fullrender/radiusrender, in tiles. Must be 100 or greater
    progressloginterval: 100

    # Parallel fullrender: if defined, number of concurrent threads used for fullrender or radiusrender
    # Note: setting this will result in much more intensive CPU use, some additional memory use. Caution should be used when
    # setting this to equal or exceed the number of physical cores on the system.
    #parallelrendercnt: 4

    # Interval the browser should poll for updates.
    updaterate: 2000

    # If nonzero, server will pause fullrender/radiusrender processing when 'fullrenderplayerlimit' or more user's are logged in
    fullrenderplayerlimit: 0

    showplayerfacesinmenu: true

    # Control whether players that are hidden or not on current map are grayed out (true=yes)
    grayplayerswhenhidden: true

    # Set sidebaropened: 'true' to pin menu sidebar opened permanently, 'pinned' to default the sidebar to pinned, but allow it to unpin
    #sidebaropened: true

    # Customized HTTP response headers - add 'id: value' pairs to all HTTP response headers (internal web server only)
    #http-response-headers:
    # Access-Control-Allow-Origin: "my-domain.com"
    # X-Custom-Header-Of-Mine: "MyHeaderValue"

    joinmessage: "%playername% joined"
    quitmessage: "%playername% quit"
    spammessage: "You may only chat once every %interval% seconds."
    # format for messages from web: %playername% substitutes sender ID (typically IP), %message% includes text
    webmsgformat: "&color;2[WEB] %playername%: &color;f%message%"

    # Control whether layer control is presented on the UI (default is true)
    showlayercontrol: true

    # Enable checking for banned IPs via banned-ips.txt (internal web server only)
    check-banned-ips: true

    # Default selection when map page is loaded
    defaultzoom: 0
    defaultworld: world
    defaultmap: flat
    # (optional) Zoom level and map to switch to when following a player, if possible
    #followzoom: 3
    #followmap: surface

    # Option to enable workaround for incorrectly encoded unicode in Cyrillic MC/Bukkit (not good for other code pages)
    cyrillic-support: false

    # If true, make persistent record of IP addresses used by player logins, to support web IP to player matching
    persist-ids-by-ip: true

    # Messages to customize
    msg:
    maptypes: "Map Types"
    players: "Players"
    chatrequireslogin: "Chat Requires Login"
    chatnotallowed: "You are not permitted to send chat messages"

    # Set to true to enable verbose startup messages - can help with debugging map configuration problems
    # Set to false for a much quieter startup log
    verbose: false

    # Enables debugging.
    #debuggers:
    # - class: org.dynmap.debug.LogDebugger
     
  17. Serrrgio

    Serrrgio Старожил Пользователь

    Баллы:
    173
    Skype:
    nonecsa
    Имя в Minecraft:
    None
    хорошо, в настройках
    Код:
    tilespath: web/tiles
    webpath: web
    указывается относительный путь, где лежат файлы карты
    относительно
    Код:
     # All paths in this configuration file are relative to Dynmap's data-folder: minecraft_server/plugins/dynmap/ 
    что у тебя находится в папках minecraft_server/plugins/dynmap/web и minecraft_server/plugins/dynmap/web/tiles ???
     
  18. Serrrgio

    Serrrgio Старожил Пользователь

    Баллы:
    173
    Skype:
    nonecsa
    Имя в Minecraft:
    None
    и версию Dynmap неплохо было бы узнать
     
  19. Автор темы
    Justxcup

    Justxcup Активный участник Пользователь

    Баллы:
    78
    Версия последняя с дев.баккит.орг
    Содержимое папки dynmap:
    [​IMG]
    Содержимое папки web:[​IMG]
     
  20. lenin

    lenin Старожил Пользователь

    Баллы:
    123
    У тебя нету нескольких папок colorschemes и texturepacks и renderdata и в папке web потом появится папки с именами миров. Отсюда вывод или ты не всё извлёк из архива или же качал левак ибо с официального источника всё в архиве присутствует.
     
  21. Serrrgio

    Serrrgio Старожил Пользователь

    Баллы:
    173
    Skype:
    nonecsa
    Имя в Minecraft:
    None
    пожалуйста внимательней, содержимое папок web и web/tiles
    но по уже увиденному, могу сказать, что файлов не хватает в папке web, а это собственно и есть основные файлы вэбсервера карты.

    исправить можно скачав заново архив плагина с оф. сайта и поместить недостающие файлы в папку web, или полностью переустановив плагин.
     

Поделиться этой страницей